Με τον όρο τρανσπόρτο, εννοούμε την αλλαγή τονικότητας (κλίμακας) μιας μελωδίας. Οι συνηθισμένες ερωτήσεις για το τρανσπόρτο είναι: -Να μεταφερθεί η μελωδία σε ζητούμενη κλίμακα (πχ στη Φα ή στη Ντο# κλπ) και -Να μεταφερθεί η μελωδία σε ζητούμενο διάστημα (πχ 1 Τόνο πάνω ή 2 Τόνους κάτω κλπ)
Εργαζόμαστε ως εξής:
Αν έχουμε μια μελωδία γραμμένη στη Ντο Μείζονα κ οι φθόγγοι είναι ντο-ρε-μι-φα-σολ-ντο κ η ζητούμενη τονικότητα είναι η Ρε Μείζονα, τότε από τη διαφορά των 2 κλιμάκων (της υπάρχουσας και της ζητούμενης) καταλαβαίνουμε ότι πρέπει οι φθόγγοι να "ανέβουν" (οξυνθούν) κατά 1 Τόνο. Άρα η μελωδία ντο-ρε-μι-φα-σολ-ντο θα αλλάξει και θα γίνει: ρε-μι-φα#-σολ-λα-ρε
Αλλιώς μπορούμε να σκεφτούμε τις βαθμίδες που αντιστοιχούν οι νότες της δοσμένης μελωδίας. Θα πρέπει στην νέα τονικότητα, οι νέες νότες να αντιστοιχούν στις ίδιες βαθμίδες της νέας κλίμακας. Άρα αφού στη Ντο οι φθόγγοι αντιστοιχούσαν στις I, II, III, IV, V, I, τότε και στη νέα κλίμακα που είναι η Ρε, θα πρέπει να αντιστοιχούν στις ίδιες βαθμίδες, άρα οι φθόγγοι θα είναι οι ρε-μι-φα#-σολ-λα-ρε.
Τα υποχρεωτικά μαθήματα είναι για όλους τους σπουδαστές κοινά. Στη σελίδα Υποχρεωτικά Μαθήματα θα βρείτε αναλυτικές πληροφορίες για το κάθε μάθημα, καθώς και για τη διάρκεια...
Οι αριθμοί που αναγράφονται πάνω από τις νότες, αντιστοιχούν στο δεξί χέρι, ενώ οι αριθμοί κάτω από τις νότες αντιστοιχούν στο αριστερό χέρι.
Τα δάχτυλα των χεριών αριθμούνται από...
Εννοείται πως χρησιμοποιώντας τους φθόγγους της κατιούσας μελωδικής ελάσσονας, οι συγχορδίες αλλάζουν. Και φυσικά ισχύει η αλλαγή της συγχορδίας της δεσπόζουσας, από μείζονα σε...
Με τον όρο τρανσπόρτο, εννοούμε την αλλαγή τονικότητας (κλίμακας) μιας μελωδίας. Οι συνηθισμένες ερωτήσεις για το τρανσπόρτο είναι:
-Να μεταφερθεί η μελωδία σε ζητούμενη κλίμακα (πχ στη Φα ή στη Ντο# κλπ) και
-Να μεταφερθεί η μελωδία σε ζητούμενο διάστημα (πχ 1 Τόνο πάνω ή 2 Τόνους κάτω κλπ)
Εργαζόμαστε ως εξής:
Αν έχουμε μια μελωδία γραμμένη στη Ντο Μείζονα κ οι φθόγγοι είναι ντο-ρε-μι-φα-σολ-ντο κ η ζητούμενη τονικότητα είναι η Ρε Μείζονα, τότε από τη διαφορά των 2 κλιμάκων (της υπάρχουσας και της ζητούμενης) καταλαβαίνουμε ότι πρέπει οι φθόγγοι να "ανέβουν" (οξυνθούν) κατά 1 Τόνο. Άρα η μελωδία ντο-ρε-μι-φα-σολ-ντο θα αλλάξει και θα γίνει: ρε-μι-φα#-σολ-λα-ρε
Αλλιώς μπορούμε να σκεφτούμε τις βαθμίδες που αντιστοιχούν οι νότες της δοσμένης μελωδίας. Θα πρέπει στην νέα τονικότητα, οι νέες νότες να αντιστοιχούν στις ίδιες βαθμίδες της νέας κλίμακας. Άρα αφού στη Ντο οι φθόγγοι αντιστοιχούσαν στις I, II, III, IV, V, I, τότε και στη νέα κλίμακα που είναι η Ρε, θα πρέπει να αντιστοιχούν στις ίδιες βαθμίδες, άρα οι φθόγγοι θα είναι οι ρε-μι-φα#-σολ-λα-ρε.